top of page
  • Angela Viispert

14 küsimust, millele peaksid mõtlema ennem brändistrateegia alustamist aastal 2023.


14 küsimust millele peaks mõtlema ennem brändiga alustamist.
14 küsimust, millele peaks mõtlema ennem brändi alustamist.



Me kõik tahame milleski silma paista! Hea bränd toob meile turvatunde, suurema hulga kliente ning saame küsida ka õiglasemat hinda.

Selles blogis kirjutame 14 olulist küsimust, mida alati enne brändi loomist oma klientidelt küsime. Kui oled kindel, et soovid oma ettevõttega tegeleda rohkem kui 5 aastat, või on soov ka teiste maade turgudesse siseneda, siis võta kindlasti endale see aeg ja süvene sellesse postitusse.


1. Kes on sinu ideaalne klient?

Kas usute, et tegelikult saame 95% ajast valida kõik oma kliendid ise? Jah, see on tõsi! Mõelge inimesele, kellele võiks Teie toode meeldida ja kellele meeldite ka Teie. Kui vana ta on, mis soost ta on, kus ta käib, kus elab jne. Hiljem suunad turunduskampaaniad lihtsalt kohtadesse, kus ta liigub. Tehke kindlaks, mida Teie ostja isikud brändi puhul hindavad. Kas nad otsivad kulude kokkuhoidu või kõrgeimat kvaliteeti? Kas nad tahavad sügavaid

suhteid oma müüjatega või mugavust? Mõistes oma ideaalse ostja valupunkte ja prioriteete, saate sõnastada asjakohase identiteedi.


2. Milliseid probleeme Teie ettevõte lahendab?


Kliendid ei tule teie juurde, kui neil pole probleemi. Mis võiks olla Teie potentsiaalse kliendi murekoht? Mida saaksite teha, et tema elu lihtsamaks muuta?

Teie brändi identiteet peaks viivitamatult teatama, kuidas Te neid probleeme lahendate. Kas pakute meelerahu? Töökoha efektiivsus? Kõige mugavam kontoritarvete kohaletoimetamine? Sõltumata sellest, kuidas Teie bränd on Teie klientidega seotud, peaksid probleemide lahendamise oskused olema Teie brändi identiteedi keskmes.


3. Kes on teie peamised konkurendid?


Konkurentsianalüüs võib olla esimene samm mis tahes turundusstrateegia väljatöötamise suunas. Brändi identiteet pole erand. Brändi töötunnid, mida saate oma konkurentidelt saada, võivad olenevalt Teie valdkonnast ja konkurentsitasemest oluliselt erineda.Teie konkurendid võivad olla halvasti määratletud kaubamärgi identiteedi näited. Neil võib digitaalmeedias olla vähe või üldse mitte ühtsust ja logo pole originaalne. Võib-olla on neil suurepärane kaubamärgi identiteet, mis on meeldejääv, ainulaadne ja uskumatult lihtne. Sõltumata sellest, kus teie konkurendid seisavad, kasutage nende staatust lähtepunktina objektiivselt parema brändiidentiteedi loomiseks.


4.Mis teeb sind eriliseks?


Mida teie bränd pakub, mida teie konkurendid ei suuda? Võib-olla veelgi olulisem, kuidas saaksite seda oma kaubamärgi identiteedis edastada? See on pikk ja pidev protsess. Sa pead oma klientidele pidevalt tõestama, et suudad teistest eristuda ja see sobib sinu brändi nišiga! Näiteks kui teil oli värske köögivilja pood, siis ei saa te hindu võrrelda tavapoodidega, sest teil peaks alati olema värske köögivili jne.


5.Miks kliendid sind usaldavad?


Kliendiintervjuude läbiviimine või müügimeeskonnaga rääkimine võib olla oluline tööriist, mille abil saate teada, miks kliendid lõpuks teie ettevõtte valivad. Tegur, mis toob kaasa potentsiaalse usalduse ja klientide konversioone, võib anda olulisi vihjeid teie brändi identiteedile. Teie ettevõtte ainulaadne usaldustegur võib olla:


  • Läbipaistvus

  • Eksperdid

  • Paindlikkus


Kasutage seda "usaldustegurit" olulise vahendina, et teha kindlaks, miks teie bränd erineb, ja luua mõjuv brändiidentiteet.


6. Mis on teie "lugu"?


Brändilood on brändingu oluline komponent. See hõlmab nii Teie sõnasõnalist ajalugu – näiteks kuidas ja miks teid asutati – kui ka lugu sellest, millist rolli Te oma kliendi elus mängite. See võiks olla lühike, lihtne ja tabav, mida võiks ikka ja jälle jutustada!:)


Teie brändiloost peaks lõpuks saama Teie kliendi kangelane. Võimalik, et saate neid oma töökohal tõhusamaks muuta, et nad saaksid oma ülemuselt palju komplimente. Võib-olla aitavad teie hüpoteeklaenutooted neil osta oma esimese kodu ja luua pere. See lugu võib olla teie brändi identiteedi ja turundussisu oluliseks aluseks.


7. Mis on 5 sõna, mis sind iseloomustavad?


Oluline harjutus brändi identiteedi määratlemisel võib olla viie omadussõna loendi koostamine, mis kirjeldavad Teie brändi isikupära, välimust ja häält. Mis ajendas teie juhti oma ettevõtet looma? Mille poolest teie ettevõte erineb? Uurides teie ettevõttes toimivaid väärtusi, saate hakata koostama kirjeldavate sõnade loendit.


8. Kui Teil on juba ettevõte, siis mis võib sellel identiteedil viga olla?


Olenemata sellest, kas teie organisatsioon on varem teinud jõupingutusi brändi identiteedi määratlemiseks, on teil endiselt oma identiteet. See ei pruugi olla ühtlane või täpselt määratletud, kuid teil on mingi identiteet. Kui teie ettevõte kaalub kaubamärgi või kaubamärgi muutmist, võib olla oluline mõelda, miks te seda ette võtate. Kas teie

olemasolev bränd on nii halvasti määratletud, et seda peaaegu polegi? Või soovite, et teie ettevõtte "DNA" oleks lihtsalt tõhusam? Milline?


9.Kuidas Teie logo brändiga ühtib?


Teie ettevõtte logo on teie visuaalse brändi identiteedi üks olulisemaid aspekte. Teie logo on üks väheseid teie visuaalse identiteedi originaale ja tõhus logo võib jätta püsiva mulje.


Efektiivne logo kujundus on:


Originaalne: sisaldab mõnda visuaalset elementi, näiteks värvikombinatsiooni või kujunduselemente, mida ühelgi teisel ettevõttel pole.


Ajatu: vältige trendikate kujunduskontseptsioonide kaasamist, et teie logo vananeks aja jooksul hästi.


Kohandatav: logo peaks pisipildilt muutuma palju suuremaks. Samuti peaks see hästi tõlkima nii trüki- kui ka digitaalvormingus.


Meeldejääv: kuigi "meeldejääv" võib olla keeruline kontseptsioon, peaks teie logo jätma püsiva mulje.


Asjakohane: teie logo peaks olema selgelt seotud teie valdkonna või toodete ja teenustega.


10. Millist fonti soovite kasutada?


Tüpograafia on palju enamat kui "lihtsalt" tähed. See võib anda energiat, nalja, huumorit, traditsioonilisust ja palju muud. Nagu värvid, seostasid inimesed emotsioone ja omadussõnu fontidega. Ühiste fondide ühenduste hulka kuuluvad:


Serif-fondid, sealhulgas Times New Roman, Georgia ja Garamond: autoriteetsed, traditsioonilised, lugupeetud


Sans Serif fondid, sealhulgas Helvetica, Arial ja Verdana: kaasaegne, puhas, stabiilne


Jade fondid, sealhulgas Rockwell, Courier ja Museo: julge, tugev, kaasaegne


Skriptifondid, sealhulgas Lobster, Lucida ja Brush Script: elegantsed, sõbralikud, loomingulised


Moodsad fondid, sealhulgas Politica, Eurostyle ja Matchbook: moodne, stiilne, eksklusiivne


Enamik kaubamärke loetleb oma visuaalsetes juhistes kolm või neli fonti. See hõlmab sageli põhi- ja tugifondi. Valides tüpograafia kategooriast, mis vastab teie brändi väärtustele kõige paremini, edastate oma sihtklientidele õige sõnumi.



11.Milliseid värve soovite kasutada?


Inimesed seostavad värve emotsioonidega. Teie brändi põhivärvid ja tugivärvid on teie visuaalse identiteedi oluline komponent. Valides värvid, mis on seotud sinu brändi väärtustega, saad koheselt edastada oma ettevõtte missiooni.Levinud värvikooslused hõlmavad järgmist:


Sinine: terviklikkus, usaldus, rahulikkus, lojaalsus, intelligentsus


Roheline: raha, kasv, värskus, keskkonnasõbralikkus


Kollane: õnn, originaalsus, energia


Lilla: kuninglikkus, vaimsus, luksus


Roosa: naiselikkus, kaastunne, mängulisus


Punane: jõud, jõud, kirg


Oranž: julgus, originaalsus, edu


Valge: puhtus, puhtus, värskus


Must: elegants, draama, tugevus



Globaalsete kaubamärkide puhul on oluline arvestada, et värvide tähendused võivad kultuuriti erineda.



12. Mis on teie eelarve?


Tavaliselt ei meeldi kellelegi rahast rääkida. See on tundlik teema kõigile. Aga kui tahad luua head brändi ja identiteeti, pead arvestama ka summaga, mida oled nõus kulutama. Bränd ei ole kindlasti ainult logo ja veebisait. See on palju enamat ja algab sinust! Kõigepealt peate teatama, mida soovite ise, seejärel teavitage sellest oma töötajaid, et ka nemad saaksid seda edasi anda ja ka töötajatesse investeerida. Kui on õnnelik töötaja, on ka rahulolev klient ja kõik sujub. Kuid see kõik maksab.


13.Millist veebisaiti ja milliste lisandmoodulitega soovite?


Tänapäeval on koduleht ka üks olulisemaid visiitkaarte. See peaks olema piisavalt kiire, kergesti leitav ja lihtne. Tuleks mõelda, mis keelt soovid, kas soovid ka jutukasti või e-poodi. Kas soovite klientidele arveid saata või saavad nad maksta pangalingiga vms. Kui Teil on lemmikleht, saate kindlasti selle lehe arendajale avaldada, siis on arendajal lihtsam aru

saada, millist lehte soovite .


14. Kuhu soovite oma ettevõttega jõuda?


Me kõik oleme erilised – oma eesmärkidega ja meil kõigil on eri eesmärgid. Mõnele piisab pelgalt FIEna olemisest, mõni tahab saada suure firma omanikuks. See kõik on suurepärane! Aga kelleks Teie saada tahaksite? Teie kaubamärgi identiteet sõltub sellest palju. Alati ei saa maailma vallutada kodulinna värvide või loosungitega ja vastupidi! Kui tahad algusest peale suurelt tegutseda, võiks ka oma identiteeti sel moel kujundada. Samas mõni tahab algul väikest firmat ja alles hiljem unistab suurelt - siis saab ka brändi kohandada!



Kui oled need küsimused ise läbi mõelnud, on disainerite ja arendajatega lihtsam koostööd teha ning oskad oma soove ja eesmärke paremini kaardistada.

Kui veel ei ole lugenud, siis soovitame lugeda ka selle kohta, mis annab sulle brändistrateegia ja ka kuidas brändistrateegiaga alustada. Või kui soovite otse midagi küsida, siis meid leiate SIIT.


2 views0 comments
bottom of page