• Angela Viispert

14 küsimust, millele võiksid mõelda enne kui soovid luua ainulaadset brändi.


Me kõik soovime kuidagi milleski silma paista! Hea bränd toob meile turvatunde, suurema arvu kliente ja me saame ka küsida õiglasemat hinda. Siin blogis me kirjutame 14 tähtsat küsimust, mida me ka alati enda klientidelt enne brändi loomist küsime.


  1. Kes on su ideaalne klient?

Kas Te usute, et tegelikult me saame kõiki oma kliente 95% ulatuses ise valida? Jah- see on tõsi! Mõtle välja isik kellele võiks su toode meeldida ja kes ka Sulle meeldiks. Kui vana ta on, mis soost, kus ta käib, kus elab jne. Hiljem suunad lihtsalt turunduskampaaniad kohtadesse, kus ta liigub.Tehke kindlaks, mida Teie ostja persoonid brändilt väärtustavad. Kas nad otsivad kulude kokkuhoidu või kõrgeimat kvaliteeti? Kas nad tahavad sügavaid suhteid oma müüjatega või mugavust? Mõistes oma ideaalse ostja valupunkte ja prioriteete, saate sõnastada asjakohase identiteedi.

2.Milliseid probleeme Sinu ettevõte lahendab?


Kliendid ei pöördu Teie poole kui neil puudub probleem. Mis võiks olla Teie potensiaalse kliendi murepunkt? Mida Teie saaksite teha, et ta elu kergemaks muuta?

Teie brändi identiteet peaks koheselt edastama, kuidas Te neid probleeme lahendate. Kas pakute meelerahu? Töökoha efektiivsust? Kõige mugavam kontoritarvete kohaletoimetamine? Sõltumata sellest, kuidas Teie bränd Teie klientidega suhestub, peaks probleemide lahendamise oskus olema Teie brändi identiteedi keskmes.

3.Kes on Teie pealmised konkurendid?


Konkurentsianalüüs võib olla esimene samm mis tahes turundusstrateegia väljatöötamise suunas. Brändi identiteet pole erand. Bränditunnid, mida saate oma konkurentidelt hankida, võivad teie tööstusharust ja konkurentsi tasemest olenevalt oluliselt erineda.

Teie konkurendid võiksid olla halvasti määratletud brändi identiteedi õpikute näited. Neil võib olla digitaalsetes meediumides hääle ühtsus vähe või üldse mitte ning logo pole originaalne. Võib-olla on neil suurepärane brändiidentiteet, mis on meeldejääv, ainulaadne ja uskumatult lihtne . Sõltumata sellest, kus Teie konkurendid seisavad, kasutage nende staatusi lähtepunktina objektiivselt parema brändi identiteedi loomisel.


4.Mis teeb just Sind eriliseks?


Mida pakub Teie bränd, mida teie konkurendid ei saa? Võib-olla veelgi olulisem, kuidas saaksite seda oma brändi identiteedis edastada? See on pikk ja järjepidev protsess. Te peate pidevalt tõestama oma klientidele, et suudate teistest eristuda ja see läheb Teie brandi nišiga kokku!

Näiteks kui Teil oleks värskete juurviljade pood, siis Te ei saa võrrelda hindasid tava poodidega, sest Teil peaks olema pidevalt värske juurvili jne.


5.Millepärast kliendid usaldavad Sind?


Kliendiintervjuude läbiviimine või müügimeeskonnaga vestlemine võib olla oluline vahend õppimiseks, miks kliendid lõpuks teie ettevõtte valivad. Tegur, mis viib potentsiaalse usalduse ja klientide konversioonideni, võib anda olulisi vihjeid Teie brändi identiteedile. Teie ettevõtte ainulaadne usaldustegur võib olla:


Läbipaistvus

Ekspertiisid

Paindlikkus


Kasutage seda "usaldustegurit" olulise tööriistana, et teha kindlaks, miks Teie bränd erineb, ja luua ahvatlev brändiidentiteet.

6.Mis on Sinu "Story"?


Brändilood on brändingu oluline komponent. See hõlmab nii Teie sõnasõnalist ajalugu - näiteks seda, kuidas ja miks Teid asutati - kui ka lugu sellest, millist rolli te oma kliendi elus mängite. See võiks olla lühike, lihtne ja tabav, mida Te võiksite ikka ja jälle jutustada!:)


Teie brändi lugu peaks lõpuks muutuma Teie kliendi kangelaseks. Võib-olla suudate neid oma töökohal efektiivsemaks muuta, nii et nad saavad ülemuselt palju komplimente. Võib-olla aitavad Teie hüpoteegitooted neil oma esimese kodu soetada ja pere luua. See lugu võib olla Teie brändi identiteedi ja turundussisu oluline alus.


7.Mis on 5 sõna mis Sind iseloomustavad?


Oluline harjutus oma brändi identiteedi määratlemisel võib olla viiest omadussõnast koosneva loendi väljatöötamine, mis kirjeldavad Teie brändi isikupära, välimust ja häält.

Mis ajendas Teie juhatajat oma ettevõtte loomiseks? Kuidas Teie ettevõte erineb? Teie ettevõttes töötavaid väärtusi uurides saate hakata koostama kirjeldavate sõnade loendit.


8.Kui sul on juba olemas ettevõte, siis mis sellele identiteedil viga võiks olla?


Sõltumata sellest, kas Teie organisatsioon on varem brändi identiteedi määratlemiseks pingutanud, on Teil siiski oma identiteet. See ei pruugi olla ühtne ega täpselt määratletud, kuid teil on mingil kujul identiteet.

Kui Teie ettevõte kaalub kaubamärgi muutmist või kaubamärgi määratlemist, võib olla oluline kaaluda, miks Te selle jõupingutuse algatate. Kas Teie olemasolev kaubamärk on halvasti määratletud, et seda peaaegu pole? Või Te soovite, et teie firma "DNA" oleks lihtsalt efektiivsem? Milline?


9.Kuidas Su logo ühtib brändiga?(kui see on olemas)


Teie ettevõtte logo on Teie visuaalse brändi identiteedi üks olulisemaid aspekte. Teie logo on üks väheseid visuaalse identiteedi originaale ja tõhus logo võib luua püsiva mulje. Tõhus logo kujundus on:


Originaalne: sisaldab mõnda visuaalset elementi, näiteks värvikombinatsiooni või kujunduselemente, mida ühelgi teisel ettevõttel pole.


Ajatu: vältige trendikate kujunduskontseptsioonide lisamist, et tagada teie logo ajapikku hea vananemine.


Kohandatav: logo peaks ulatuma pisipildist palju suuremasse. Samuti peaks see hästi tõlkima nii trükitud kui ka digitaalsetes vormingutes.


Meeldejääv: kuigi "meeldejääv" võib olla keeruline kontseptsioon, mida proovida, peaks Teie logo jätma püsiva mulje.


Asjakohasus: teie logo peaks olema selgelt seotud teie tööstuse või toodete ja teenustega.


10.Millist Fonti Sa sooviksid kasutada?


Tüpograafia on palju enamat kui "lihtsalt" tähed. See võib anda energiat, lõbu, huumorit, traditsioonilisust ja muud. Sarnaselt värvidega seostasid inimesed emotsioone ja omadussõnu fontidega. Tavalised fondide seosed hõlmavad järgmist:


Serififondid, sealhulgas Times New Roman, Georgia ja Garamond: autoriteetne, traditsiooniline, lugupeetud


Sans Serif-fondid, sealhulgas Helvetica, Arial ja Verdana: kaasaegsed, puhtad, stabiilsed


Plaatide jadifondid, sealhulgas Rockwell, Courier ja Museo: julge, tugev, kaasaegne


Skripti fondid, sealhulgas homaar, Lucida ja pintsli skript: elegantne, sõbralik, loov


Kaasaegsed fondid, sealhulgas Politica, Eurostyle ja Matchbook: moes, stiilne, eksklusiivne


Enamiku brändide visuaalsetes juhistes on loetletud kolm või neli fonti. See hõlmab sageli peamist ja toetavat fonti. Valides tüpograafia kategooriast, mis sobib kõige paremini teie brändi väärtustega, saate oma sihtklientidele õige sõnumi.


11.Milliseid värve Sa sooviksid kasutada?


Inimesed seostavad värve emotsioonidega. Teie brändi põhivärvid ja tugivärvid on Teie visuaalse identiteedi oluline komponent. Valides värvid, mis on seotud Teie brändi väärtustega, saate koheselt oma ettevõtte missioonist teada anda.

Levinumad värvide seosed hõlmavad järgmist:


Sinine: terviklikkus, usaldus, rahulikkus, lojaalsus, intelligentsus


Roheline: raha, kasv, värskus, keskkonnasõbralikkus


Kollane: õnn, originaalsus, energia


Lilla: honorar, vaimsus, luksus


Roosa: naiselikkus, kaastunne, mängulisus


Punane: vägi, tugevus, kirg


Oranž: julgus, originaalsus, edu


Valge: puhtus, puhtus, värskus


Must: elegants, draama, tugevus


Ülemaailmsete kaubamärkide jaoks on oluline arvestada, et värvide tähendused võivad kultuuriti erineda.


12.Mis on Teie eelarve?


Rahast ei meeldi tavaliselt kellegile rääkida. See on tundlik teema kõigi jaoks. Kuid kui soovid luua endast head brändi ja identiteeti, siis pead arvestama ka mingi summaga mille oled nõus välja käima. Brand ei ole kindlasti mitte ainult logo ja veebileht. See on palju enamat ja algab Sinust endast! Sa pead kõigepealt aru andma mida Sa ise soovid, seejärel sellest teada andma oma töölistele, et ka nemad suudaksid seda edastada ja ka töölistesse investeerima. Kui on õnnelik tööline, siis on ka õnnelik klient ja kõik sujub. Kõik see aga maksab.


13.Millist veebilehte ja milliste lisadega Te soovite?


Tänapäeval on ka üks olulisi visiitkaarte ka veebileht. See peaks olema piisavalt kiire, hästi leitav ja lihtne. Peaksite mõtlema mis keeles Te soovite, kas soovite ka chati boksi või e-poodi. Kas Soovite klientidele arveid saata või saavad nad pangalingiga maksta jne. Kui Teil on mingi oma lemmik lehekülg, siis kindlasti võite arendajale selle lehe avaldada, siis on ka arendajal lihtsam aru saada millist lehte soovite.


14.Kuhu Sa soovid oma ettevõttega jõuda?


Me kõik oleme erilised- omade sihtidega ja meil kõigil on omad eesmärgid. Mõnele piisab vaid fiena olemisest, mõni soovib saada suurfirma omanikuks. See kõik on tore! Aga kelleks Sa ise sooviksid saada? Sellest sõltub ka väga palju Sinu brandi identiteet. Mitte alati ei saa Sa oma kodukoha värvide või sloganitega maailma vallutada ja vastupidi! Kui soovid kohe alguses suurelt tegutseda, võiksid Sa ka identiteeti niimoodi kujundada. Samas mõni soovib algul väikest ettevõtet ja alles hiljem unistab suurelt- siis saab ka brandi kohandada!


Kui need küsimused on Teil endal läbi mõeldud, siis on ka disainerite ja arendajatega lihtsam koostööd teha ja teate rohkem kaardistada oma soove ja sihte. :)

11 views0 comments

Recent Posts

See All