top of page
  • Writer's pictureAngela Viispert

5 Põhjust, miks on brändi loomine ettevõttele vajalik.

brändi loomine
Kuidas olla brändingus boss

Iga ettevõtja seisab mingi aeg silmitse sellega, et mtleb kuidas oma tootest või ideest välja voolida ilusat ja kestvat brändi. Kahjuks sellele ei tulda juba alguses enamikest aegadest ja kaotatakse sellepärast ka suurtes kogustes raha. Brändi loomine ei tule üleöö ja see vajab pidevat arendamist kogu ettevõtte eluaeg. Kuid mida varem sellega peale hakatakse, seda suurem on brändist saadud kasu.

Kui soovid edukat ja jätkusuutlikku ettevõtet, siis tegelikult on bränd KÕIK! Hästi välja töötatud bränd toob usalduse, kliendid, tuntuse. Sa ei pea enam nii palju turundusele kulutama ja pingutama.


Kuid bränd ei koosne ainult logost ja mõnest üksikust reklaamist. See on kogu üldine imago. Bränd räägib näiteks ka sellest, kuidas sa suhtud oma töötajatesse, kuidas töötajad suhtuvad klientidesse. See on kauakestev ja järjepidev töö, millega bränd välja kujuneb.


Bränd on nimi, termin, kujundus, sümbol või mis tahes muu tunnus, mis identifitseerib ühe müüja kauba või teenuse teistest müüjatest erinevaks.


Siin on viis kõige tähtsamat põhjust, miks on bränd oluline.


1. Inimesed tunnevad brändi järgi ettevõtte ära


Üks ilmsematest põhjustest, miks ettevõtted brändi vajavad, on vajadus rohkem tuntust saada. Kui ettevõttel on tugev kaubamärk, siis võtavad inimesed selle palju paremini teadmiseks. Ettevõte, kellel aga puudub ühtne bränd, ei jää meelde kuigi kauaks. Äri, millel on sellised selged elemendid nagu logo, atraktiivsed värvid ja muud ühtsed visuaalsed elemendid, on palju meeldejäävam.


Keegi võib ettevõtte brändi silmata vaid lühikeseks hetkeks, aga kui see jääb positiivselt meelde, on suur tõenäosus, et ta seda ei unusta, isegi kui inimene pole firma tooteid või teenuseid veel valmis kasutama. Lõpuks, kui tulevane klient on valmis järgmisi samme astuma, pöördub ta teie poole, kuna bränd on teemaga seoses meelde jäänud.


2. Bränd aitab ehitada usaldust


Kui peaks valima selge ja professionaalse väljanägemisega ettevõtte või sellise firma vahel, kes pole brändiga vaeva näinud, siis ilmselt on selge, kumba rohkem usaldatakse. Bränd aitab tulevastele klientidele näidata, et olete väljakujunenud ja usaldusväärne ettevõte. Selle abil saab inimestele varakult teada anda, mida nad oodata võivad.


See on investeering, mida ettevõte teeb enda paremaks muutmiseks ja potentsiaalsed kliendid mõistavad, et brändi loomisesse on tõsiselt panustatud.


3. Reklaami saab muuta efektiivsemaks


Ükski ettevõte ei jõua ilma reklaamita kuigi kaugele. Bränding ja reklaam käivad käsikäes. Kui soovid oma ettevõtte jaoks paremat reklaamitulemust, peab kõigepealt tegelema brändi loomisega.


Oma äri reklaamides soovitakse tavaliselt, et kõik oleks sidus ning esindaks ettevõtte ühtset identiteeti ja väärtusi. See võib olla väljakutse, kui keegi pole oma brändi loomiseks aega kulutanud. Kui reklaamida ilma kindla kaubamärgita, jääb kasutamata palju häid võimalusi tõhusa kampaania loomiseks.


Brändingu kaasamine reklaamimisse aitab ka suurendada brändi tuntust, see kõik on omavahel tihedalt seotud.


4. See pakub väärtust ka ettevõtte enda töötajatele


Bränding pakub väärtust ka ettevõtte sees. Muidugi soovib iga juht, et töötajad armastaksid firmas töötamist ja tunneksid end osana meeskonnast.


Hea kaubamärgiga ettevõttes on töötajatel lihtsam tunnetada, et nad on seotud millegi enama kui lihtsalt tööga. Lisaks brändingule, mis aitab uusi kliente kaasata, tuleb investeerida ka brändingu neisse aspektidesse, mis hoiavad kogu firma meeskonda motiveerituna.


See katab ka selliseid pisiasju nagu oma kaubamärgiga rõivad ja kaubad, aga ka kogu kontoripinna välimus. Kui suudad oma töötajaid motiveerida kaubamärgi kaudu ühtsustunnet looma, võib lõpuks näha ka hoopis paremaid töötulemusi.


5. Bränding toob rohkem püsikliente!


Muidugi ei soovi ettevõte mitte ainult kliente, kes tunnevad brändi ära ja kasutavad firma tooteid või teenusedid üks kord, vaid alati on vajalik leida püsikliente, kes tulevad tagasi.


Hea brändinguga saab anda oma brändile inimlikuma näo, mida kliendid saavad seostada rohkem kui ettevõttega, see on tegelikult kogu äri nägu.


Tihti saab kaubamärgi kaudu pöörduda inimeste poole emotsioonide kaudu ja panna nad oma ettevõttega rohkem seotud olema. Bränding aitab luua suhteid oma jälgijaskonnaga, mis võib lõpuks muuta nad rahulolevateks püsiklientideks.


Seega saab luua kaubamärgi, millest inimesed tegelikult hoolivad ja see omakorda annab selge eelise nende konkurentide suhtes, kes seda oma äri huvides ära ei kasuta.



Seega, kui sul on vähegi rohkem vaba raha, et panustada brändi sõnumisse, brändi voice`i ja strateegiasse ja sa sooviksid, et see ettevõte jääks püsima rohkem kui viieks aastaks, siis kindlasti katsu see investeering teha. Eriti oluline on see siis kui su ambitsioonid on suured ja ei soovi seda teha kuskil üle põlve. Kui soovid aga teada rohkem brändingust või küsida meie spetsiaalset pakkumist, siis selle leaid SIIT.

145 views0 comments
bottom of page