Angela Viispert
Kuidas alustada oma brändistrateegia loomist aastal 2023?

Hetkel on maailm muutunud selliseks, kus ainult tugevamad jäävad ellu. Väiksemad ettevõtted sulgevad aina uksi ja ettevõtjad lähevad pankrotti. See kõik juhtub aga enamjaolt sellepärast, et neil puuduvad tagavaraplaanid ja ka ettevõtte turundus-ja brändistrateegia..
Mis on brändistrateegia ja miks me seda vajame?
Et olla milleski tugevad, peame välja mõtlema plaani. Isegi jalgpallis mõeldakse enne läbi plaan, kuidas värav lüüa ja siis asutakse tegutsema - seda on ka vaja brändis. Tugev bränd loob ettevõttele lojaalseid kliente, armastavaid töötajaid, rohkem tulu, paremat nähtavust ja usaldust. (vaata vajalikkusest rohkem SIIT)Brändistrateegia on aga tugeva brändi vundament. Ükski bränd ei saa olla tugev ilma hea plaanita. Selles blogis räägime sellest, mida tuleks teha, et strateegia oleks hea. Kui Te ei tea, kes Te olete, miks Te eksisteerite, millesse usute või mida soovite saavutada, kannatab ka Teie äri tohutult. Brändistrateegia puudumine toob probleeme nii kliendisuhetesse kui ka töötajate hoidmisel.
Kui sul pole brändistrateegiat…
Te ei mõista oma eesmärki, visiooni, missiooni ega väärtusi, mistõttu teete turundus- ja äriotsuseid, mis neid ei peegelda. Teie meeskonda lõhestab lahknevus, segadus ja konfliktid, mistõttu on töötajatel raske tunda end seostatuna ja seotuna. Teil pole ühtegi brändi sõnumit, seega on Teie sisu parimal juhul ebajärjekindel ja halvimal juhul vastuoluline. Seetõttu on raske meelitada ligi inimesi, kes jagavad teie väärtusi (kliendid, töötajad jne). Sa ei oska oma kaubamärki selgelt sõnastada ja sellest tulenevalt ei saa sa turul silma paista.
Lühidalt, ilma brändistrateegiata kaotate. Kuid mida siiski tuleks teha, et Teie ettevõte jääks püsima ja ei saaks kahju? Alustuseks tuleks leida meeskond, kes sellega tegeleb ja seejärel panna paika mis on Teie ettevõtte väärtused ja identiteet.

Millist meeskonda vajate oma brändistrateegia ülesehitamiseks?
Brändistrateegiat ei saa üles ehitada üksi. Selle loomiseks, ülevaatamiseks ja ellu viimiseks oma organisatsiooni igal tasandil on Teil vaja brändimeeskonda. Ilma selle määratud meeskonnata jääb Teie siinne töö tõenäoliselt kõrvale või hääbub. Õnneks ei pea Te oma brändimeeskonna loomiseks palju inimesi palkama. Teil võib olla isegi kaheliikmeline meeskond, kui mõlemad inimesed suudavad neid olulisi rolle täita.
Mida teada enne brändistrateegiaga alustamist
Kui alustate oma kaubamärgistrateegiat nullist (või proovite seekord asju "õigesti" teha), on kaks peamist teavet, mida peate eelnevalt teadma. (Kui olete oma äristrateegia välja töötanud, tunnete neid juba.)
Need on:
1) Kelle jaoks sa oled? Kellele sa üritad müüa? Mida nad vajavad/tahavad? Kuidas nende vajadusi ei rahuldata?
Selleks, et luua brändistrateegia, mis aitab Teil inimestega tõeliselt suhelda, peate täpselt teadma, kellele müüte. Teades, kes nad on ja kuidas proovite neid teenindada, võib tegelikult tuua selgust, kes Te olete (nagu teie kaubamärgi süda) ja kuidas Te nendega suhtlete.
2) Kes on teie konkurendid? Kes teie ruumi jagab? Kellega sa tähelepanu pärast võistlema hakkad? Kuidas nad saavad sind lüüa?
See on hindamatu teave, mis aitab teil tuvastada, kes te olete ja kes te ei ole, kuidas sobite või silma paistate ning kuidas saate oma brändistrateegia kaudu oma erinevustest teada anda.

Kuidas luua oma brändistrateegiat?
Järgige neid samme järjest (kuna igaüks neist tugineb eelmisele) ja saate lõpuks tervikliku brändistrateegia, mis aitab Teil oma lugu mõjukalt ja tõhusalt jagada kõigis kontaktpunktides.
1. osa: leidke oma brändi süda
Igal kaubamärgil on põhilised tõekspidamised, mis mõjutavad kõike, mida nad teevad.
Nimetame neid uskumusi teie kaubamärgi südameks. On hädavajalik teada, mis need põhimõtted on ja miks need olulised on, kuna neil on võimas jõud, mis suudab Teie ettevõtet aktiivselt toetada või saboteerida.
Kui Teie brändiuskumused ja äri on ühtlustunud, saate inimesi edukalt kokku viia, kogukonda kasvatada ja luua soovitud tuleviku. Kui Teil pole uskumusi (või need uskumused on valed), võite kergesti võõrduda nii töötajatest kui ka klientidest ning kahjustada oma kultuuri ja teha otsuseid, mis rikuvad Teie pikaajalisi eesmärke.
Teie brändi süda koosneb neljast elemendist, mis aitavad Teil selgitada, kes te olete, mida teete ja miks see on oluline.
Eesmärk: Miks me eksisteerime?
Visioon: millist tulevikku me tahame luua? Kuidas tulevik välja näeb?
Missioon: Mida me siin teeme? Kuidas me seda tulevikku loome?
Väärtused: millised põhimõtted juhivad meie käitumist?
2. osa: sõnasta oma sõnum
Nüüd, kui teate enda kaubamärgi "südant", teate, kes Te olete. Järgmiseks peate välja mõtlema oma brändi olemuse (kuidas väljendada seda, kes te olete) ja oma brändi sõnumi (kuidas rääkida sellest, kes te olete). Neid elemente tõhusalt dokumenteerides saate tagada, et Teie bränd suhtleb ausalt, autentselt ja järjepidevalt.
Looge oma brändi olemus. Sinu brändi olemus seisneb Sinu:
Iseloomust
Häälest
Toonist
Nende elementide paika panemine võib tunduda hirmutav, kuid see pole tüütu. Sinu olemus on juba sulle omane.
Seda ei pea tootma- sa pead selle lihtsalt enda jaoks lahti mõtestama.
1) Tuvastage oma isiksus.
Teie isikupära on põhimõtteliselt teie kaubamärgi inimlikud omadused.
Kas oled uudishimulik ja entusiastlik? Eliit ja kogenud? Metsik ja hull? Teie isiksus peegeldab
Teie brändi südant, mida mõjutavad Teie uskumused ja mida näitab Teie käitumine. Kui olete oma isiksusest aru saanud, saate selle lisada oma brändi igasse aspekti, alates klienditeeninduse protsessist kuni tootekirjeldusteni. See on võimas viis eristumiseks ja suhete arendamiseks.
2) Tuvastage oma brändi hääl.
See on viis, kuidas Teie bränd kõlab ja räägib.
Pidage meeles, et iga kaubamärgi hääl on ainulaadne. Jogurti mark ei räägi nagu automark ja igat marki autol on ka eri hääl. Teie isiksus mõjutab juba Teie brändi häält- peate selle lihtsalt sõnastama, et saaksite oma sisus järjepidevalt suhelda.
3) Tuvastage oma toon.
Teie brändi toon on põhimõtteliselt teie üldine suhtumine.
Teie hääl võib olla autoriteetne, kuid toon on lugupidav. Mõelge oma brändi häälele kui sellele, kuidas Te räägite ja oma toonile kui sellele, kuidas räägite erinevates kontekstides. Kasutate alati sama häält, kuid saate oma tooni muuta olenevalt sellest, kellega räägite.
Oma Bränd sõnumi sõnastamisega olete loonud aluse suhtlemiseks, kes te tegelikult olete igas kontaktpunktis- alates saidi hüpikakendest ja lõpetades Twitteri vooga. (Brändid, mis seda kõige paremini teevad, on need, mida me kõige rohkem armastame – olenemata sellest, mida nad müüvad.)
Looge oma brändisõnumid
On palju viise, kuidas suhelda, kes te olete, mida teete ja miks peaksid inimesed valima Teie kaubamärgi konkurentide asemel. Selle brändistrateegia elluviimisel alustame kõige elementaarsemast- sõnumist: Teie väärtuste põhimõtetest,tunnuslausest ja sõnumite tugisambast.
1) Sõnastage oma väärtuspõhimõtted.
Teie väärtuspakkumine on lühike selgitus nii funktsionaalsest kui ka emotsionaalsest kasust, mida Teie toode või teenus klientidele pakub. See pole ainult see, kes te olete ja mida teete teisiti (teie positsioneerimine); see on ka see, kuidas Te nende probleemi lahendate ja miks nad peaksid valima just Teid konkurentsist. Võite seda pidada ka lubaduseks selle kohta, mida Teie klient teie käest ostes saab. Kui soovite, et teie bränd õnnestuks, peab Teil olema sellele küsimusele vastus, enne kui keegi teine seda küsib.
2) Mõtle välja oma tunnuslause.
Teie tunnuslause on lause, fraas või sõna, mida kasutatakse Teie turupositsiooni kokkuvõtmiseks. Suurepärase tunnuslause väljamõtlemine pole nagu filmides. See on pikk ajurünnak ja tavaliselt tehakse seda mitme asjatundaga koos.
3) Tehke kindlaks oma sõnumite tugisambad.
Teie sõnumite tugisambad on põhilood, mida soovite oma kaubamärgi kohta rääkida – mis teeb teid ainulaadseks ja erinevaks. Sõltuvalt Teie brändi vajadustest võite soovida sõnastada täiendavaid sõnumsideelemente, sealhulgas: brändi lubadus, brändilugu, manifest/kompaktne, päritolu või asutaja lugu, liftikõne jne.
3. osa: kujundage oma visuaalne identiteet
Kui enamik inimesi mõtleb brändingule, mõtlevad nad brändi visuaalsele identiteedile: logole, värvidele, tüpograafiale(tekstile) ja muudele elementidele, mis toimivad kaubamärgi "näona". Nüüd, kui olete oma südame ja sõnumite definitsiooni kirja saanud, on aeg seda visualiseerida.
Paindlik: see peaks suutma kasvada koos Teie kaubamärgiga, olenemata sellest, kas loote uusi tooteid, teenuseid või isegi uusi teenuseharusid.
Põhjalik: see peaks pakkuma brändidisaineritele ja sisuloojatele tööriistu, mida nad vajavad oma töö nõuetekohaseks tegemiseks.
Intuitiivne: see peaks olema intuitiivselt kujundatud ja hästi konstrueeritud, nii ,et iga element täiendaks üksteist.
NB!. Olenevalt teie kaubamärgist peate võib-olla aja jooksul oma visuaalset identiteeti laiendama. Kui jah, võiksite kaaluda täiendavate visuaalsete elementide juhiste lisamist.
Logo
Hea logo on meeldejääv logo ja uuringud näitavad, et kõige meeldejäävamad logod on kõige lihtsamad logod. Jah, soovite, et see peegeldaks teie kaubamärki, kuid jätke see lihtsaks, kui soovite, et see avaldaks mõju. Samuti peate arvestama, kuidas inimesed kujutisi visuaalselt töötlevad ja neile tähendusi omistavad.
Tüpograafia
Tüpograafia on Teie logo laiendus; nii et alustame kõigepealt logo kujundamisega. Tüpograafia on aga olulisem kui kunagi varem, kuna inimesed tarbivad sõnu mitmes meediumis. See tähendab, et miski, mis Teie pakendil töötab, ei pruugi Teie veebisaidil hästi
töötada, seega on oluline arvestada mitte ainult sellega, kuidas Teie tüpograafia Teie kaubamärgiga ühtlustub, vaid ka paljude rakendustega, trükifailidega jne mille jaoks seda kasutatakse.
Värvid
Värv on kaubamärgi loomise üks võimsamaid, kuid väga keerulisi elemente. Uuringud näitavad, et see võib mõjutada kõike alates kaubamärgi tajumisest kuni ostukavatsuseni, kuid see on natuke keeruline teadus. Kõik värvid ei kutsu kõigis esile samu asju, sest meie seosed värvidega on väga subjektiivsed.
Kujundlikkus
Pildid on olulisemad kui kunagi varem, sest nii palju teie brändist edastatakse visuaalse meedia kaudu. Olenemata sellest, kas valite fotograafia, illustratsiooni või mõlema kombinatsiooni, peaks kõik sobima teie kaubamärgiga.
Illustratsioon
Unikaalse illustratsioonistiili väljatöötamine on nutikas viis sisu visuaalselt brändida, kuid ärge üle piiri minge. Soovite stiili, mis on selge, eristuv ja kaubamärgile omane. Samuti ärge segage stiile ega segage illustratsioone "visuaalse segadusega".
Fotograafia
Fotograafia on tõhus ja mitmekülgne tööriist, mille kujundamine võtab vähem aega. Peaksite kaaluma Teile saadaolevaid ressursse. Õnneks on valikus palju allikaid.
Stockid(tasuta): Internetis on palju tasuta kvaliteetseid stockfotosid ja saate hõlpsalt luua suurepäraseid kujunduslahendusi, mida saate kasutada oma brändi loomisel. (Pexel, Unsplash ja StockSnap.io on suurepärased kohad alustamiseks.)
Pildilitsents (tasulised): on asjakohased fototeenused, Saate neid kasutada, kuid peate arvestama ka sellega, et ka konkurendid võivad osta samade piltide litsentsid. Kui Teile see sobib, siis võite uurida rohkem järgnevatest kohtadest: Shutterstocki, Adobe Stocki ja Alamy.
Kohandatud (tasuta või tasuline): elame hetkel suurepärasel ajastul, kus igal ühel meist on olemas pildisamise võimalusega aparaat- kas tegu on profifotokaga, telefoniga või tavalise kaameraga! Saate tellida fotograafi või lasta oma meeskonnal sellega tegeleda, kui neil on oskused ja tööriistad kõrge eraldusvõimega piltide loomiseks. Isik võiks osata ka fototöötlusega, kuna mida kvaliteetsemad fotod, seda usaldusväärsem firma tundub.

4. osa: looge oma brändijuhised
Teie brändijuhised toimivad mänguraamatuna selle kohta, kuidas oma brändi kasutada, eriti Teie loodavas sisus ja suhtluses. Kvaliteedi ja järjepidevuse säilitamine võib olla väljakutse, eriti kui töötate koos vabakutseliste või välisagentuuridega.
Seega peaksid teie brändijuhised sisaldama piisavalt juhiseid, et anda igale loojale võimalus teha tööd, mis tugevdab brändi,mitte ei nõrgenda seda.
Brändijuhiste terviklikkuse tagamiseks lisage juhised nii oma visuaalse kui ka verbaalse identiteedi kohta.
Kuidas oma brändistrateegia ellu viia?
Nüüd, kui olete kogu brändistrateegia protsessi lõpetanud, võite olla enda üle uhke. Tänu kogu Teie raskele tööle on Teil ametlikult kõik tööriistad, mida vajate oma brändi loo edastamiseks, oma kaubamärgi ja ettevõtte joondamiseks ning pikaajaliseks
eduks vajalike püsivate suhete loomiseks.
Et oma brändistrateegiat tulevikus tõhusalt ellu viia…
- Looge sisu, mis sobib teie kaubamärgiga.
-Õppige, kuidas luua oma sisu. Siit saate teada, kuidas oma sisu täiustada.
- Rääkige oma brändi lugu igas kontaktpunktis.
- Maksimeerige oma sisu ulatust.
Brändi- ja brändistrateegia ehitamine on väga pikk ja elukestev protsess, mida tuleb pidevalt jälgida ja klientidele demonstreerida. Tulemused ei tule üleöö, kuid see on kogu pingutust väärt! Tervisliku brändi loomiseks soovitame konsulteerida professionaalidega, kes Teid kindlasti hea meelega aitavad. Kui soovite enda ettevõtet edendada üle viie aasta, siis kindlasti soovitame investeerida brändi. Kui soovite rohkem teada brändi vajalikkusest, VAATA SIIA , kui aga soovite konsultatsiooni, siis SIIA!